ВНУТРІШНІЙ МАРКЕТИНГ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-5-14Ключові слова:
внутрішній маркетинг, заклад освіти, управління, персонал, педагог, стейкхолдери, імідж, комунікаціїАнотація
У статті розглянуто використання концепції внутрішнього маркетингу у закладах освіти. На основі проведеного дослідження узагальнено ключові питання, які визначають особливості професійної діяльності персоналу закладів освіти. Одним із ключових векторів є зміна споживацьких уявлень щодо освітньої послуги та діяльності закладів освіти загалом, відповідно яких персонал відіграє особливу роль як ключовий елемент забезпечення довгострокової взаємовигідної співпраці. За таких умов саме механізми маркетингового управління персоналу закладу освіти можуть стати ефективними важелями конкуренції в сучасних умовах. Запропоновано визначення категорії внутрішнього маркетингу закладу освіти та його ключові принципи. У ході дослідження згруповано основні складові внутрішнього маркетингу закладу освіти. З’ясовано, що впровадження запропонованих аспектів внутрішнього маркетингу в управління персоналом закладу освіти сприятиме забезпеченню якості, клієнтоорієнтованості освітньої послуги та підвищенні конкурентоспроможності на ринку.
Посилання
Войчак А.В., Павленко А.Ф. Система і характеристики сучасного маркетингу. Київ : КДЕУ, 1994. 16 с.
Котлер Ф. Маркетинговий менеджмент: Підручник / Ф. Котлер, К.Л. Котлер, А.Ф. Павленко та ін. Київ : Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с.
Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Київ : КНЕУ, 1998. 150 с.
Сагайдак М.П. Формування системи внутрішнього маркетингу підприємств сфери послуг. Київ : Вид-во ТОВ «Сік Груп Україна». 2015. 507 с.
Федорченко А.В. Внутрішній маркетинг підприємства: теорія, методика, практика: монографія / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана»; А.В. Федорченко, О. В. Окунєва; за наук. ред. А.В. Федорченка. Київ : КНЕУ, 2015. 230 с.
Яким має бути ідеальний учитель на думку батьків та самих педагогів – опитування. URL: https://nus.org.ua/news/yakym-maye-buty-idealnyj-uchytel-na-dumku-batkiv-ta-samyh-pedagogiv-opytuvannya/ (дата звернення: 01.05.2024)
Grönroos C. Relationship marketing: strategic and tactical implications. Management Decision. 1996. 34/3. P. 7.
Voichak A. V. (1994) Systema i kharakterystyky suchasnoho marketynhu [System and characteristics of modern marketing]. Kyiv: KDEU, 16 p. (in Ukrainian)
Kotler F. (2008) Marketynhovyi menedzhment: Pidruchnyk [Marketing management: textbook]. Kyiv: Vydavnytstvo «Khim¬dzhest», 720 p. (in Ukrainian)
Kudenko N. V. (1998) Stratehichnyi marketynh: Navch. Posibnyk [Strategic marketing: education. manual]. Kyiv: KNEU, 150 p. (in Ukrainian)
Sahaidak M. P. (2015) Formuvannia systemy vnutrishnoho marketynhu pidpryiemstv sfery posluh [Formation of the internal marketing system of enterprises in the service sector]. Kyiv: Vydavnytstvo TOV «Sik Hrup Ukraina», 507 p. (in Ukrainian)
Fedorchenko A. V. (2015) Vnutrishnii marketynh pidpryiemstva: teoriia, metodyka, praktyka: monohrafiia [Internal marketing of the enterprise: theory, methodology, practice: monograph]. Kyiv: KNEU, 230 p. (in Ukrainian)
Yakym maie buty idealnyi uchytel na dumku batkiv ta samykh pedahohiv – opytuvannia [What should an ideal teacher be according to parents and teachers themselves – survey]. Available at: https://nus.org.ua/news/yakym-maye-buty-idealnyj-uchytel-na-dumku-batkiv-ta-samyh-pedagogiv-opytuvannya/ (accessed May 01.2024) (in Ukrainian)
Grönroos C. (1996) Relationship marketing: strategic and tactical implications. Management Decision, no. 34/3, pp. 78.