МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ЗАЛУЧЕННЯМ ЗАЦІКАВЛЕНИХ СТОРІН В ДЕВЕЛОПЕРСЬКИХ ПРОЄКТАХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-8273/2023-2-16Ключові слова:
девелоперський проєкт, управління, зацікавлені сторони, методи, інструменти, методичний підхідАнотація
Стаття присвячена вивченню та удосконаленню підходу до управління залученням стейкхолдерів до розробки та реалізації девелоперських проєктів. Обґрунтовано, що коло стейкхолдерів є надзвичайно широким, що потребує підвищеної уваги до управління їх залученням. Досліджено існуючі методи та інструменти, які застосовуються в ході управління залученням зацікавлених сторін. Здійснено їх розподіл на загальні, методи управління проєктами, методи ідентифікації та аналізу стейкхолдерів та методи комунікативного управління. Представлено інструментарій управління залученням стейкхолдерів, який відповідно згруповано у блок орієнтування та блок комунікування. Сформовано методичний підхід до управління залученням зацікавлених сторін в девелоперських проєктах. Доведено, що завдяки умілому балансуванню інтересів стейкхолдерів як у процесі управління залученням зацікавлених сторін девелоперського проєкту, так і в межах циклу отримання результатів управління залученням зацікавлених сторін девелоперського проєкту, стає можливим загальне підвищення ефективності девелоперського проєкту.
Посилання
Камишникова Е. Модель стейкхолдерменеджменту в системі управління корпоративною соціальною відповідальністю. Вісник приазовського державного технічного університету. Серія: Економічні науки. 2017. Випуск 34. С. 394–400.
Крамаренко А.О. Стейкхолдери в підприємницькій діяльності: принципи, стандарти, інструменти управління. Агросвіт. 2023. № 3-4. URL: https://nayka.com.ua/index.php/agrosvit/article/view/1080 (дата звернення: 01.09.2023).
Ляшук К. Особливості формування механізму управління соціальною взаємодією торговельних підприємств із стейкхолдерами. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 5. Том 1. С. 287–293.
Левченко Н.М. Стейкхолдер-аналіз як інструмент ефективного управління проектами в умовах інтеграції України до європейського та світового бізнес-простору. Інноваційні механізми управління корпоративними інтеграційними процесами підприємств / за ред. А.М. Ткаченко. Запоріжжя : ЗНТУ. 2019. 220 с. URL: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/4899/1/Levchenko_Steakhouse.pdf (дата звернення: 01.09.2023).
Бебик В.M. Інформаційно-комунікативний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз. Київ : МАУП, 2005. 438 с.
Кицак Т.Г. Взаємодія із стейкхолдерами як пріоритетний напрям розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Соціально-трудова сфера в умовах інформаційної економіки: сучасний стан, проблеми та стратегічні напрями розвитку: матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції; 26-29 листопада 2018 року. Київ : КНЕУ, 2018. C. 30–33. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/197271297.pdf (дата звернення: 01.09.2023).
Ховрак І.В. Роль комунікаційного інструментарію стратегії корпоративної соціальної відповідальності для розбудови ефективного діалогу зі стейкхолдерами. Ukr. Socìum. 2019. № 3(70). С. 92–106.
Корепанов Г.С., Черненко Д.І., Чала Т.Г. Теоретико-методичні передумови та розробка концептуальної моделі управління взаємодіями стейкхолдерів. Проблеми економіки. 2020. № 1. C. 144–151.
Кадикова М., Ларіна С.О., Чумаченко І.В. Метод визначення очікувань зацікавлених сторін і їх коригування при стратегічному управлінні програмою проектів. Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості. 2019. № 1 (7).
Kamyshnykova E. (2017) Model steikkholdermenedzhmentu v systemi upravlinnia korporatyvnoiu sotsialnoiu vidpovidalnistiu [Model of stakeholder management in the corporate social responsibility management system]. Visnyk pryazovsʹkoho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu. Seriya: Ekonomichni nauky - Bulletin of the Priazov State Technical University. Series: Economic Sciences, vol. 34, pp. 394–400.
Kramarenko A. O. (2023) Steikkholdery v pidpryiemnytskii diialnosti: pryntsypy, standarty, instrumenty upravlinnia [Stakeholders in entrepreneurial activity: principles, standards, management tools]. Agrosvit - Agroworld, vol. 3-4. Available at: https://nayka.com.ua/index.php/agrosvit/article/view/1080 (accessed September 1, 2023).
Liashuk K. (2021) Osoblyvosti formuvannia mekhanizmu upravlinnia sotsialnoiu vzaiemodiieiu torhovelnykh pidpryiemstv iz steikkholderamy [Peculiarities of formation of the mechanism of management of social interaction of trade enterprises with stakeholders]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu - Bulletin of the Khmilnytskyi National University, vol. 5, no 1, pp. 287–293.
Levchenko N. M. (2019) Steikkholder-analiz yak instrument efektyvnoho upravlinnia proektamy v umovakh intehratsii ukrainy do yevropeiskoho ta svitovoho biznes-prostoru [Stakeholder analysis as a tool for effective project management in the context of Ukraine's integration into the European and global business space]. Innovatsiini mekhanizmy upravlinnia korporatyvnymy intehratsiinymy protsesamy pidpryiemstv / za red. A.M. Tkachenko. Zaporizhzhia: ZNTU, 220 p. Available at: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/4899/1/Levchenko_Steakhouse.pdf (accessed September 1, 2023).
Babyk V. M. (2005) Informatsiino-komunikatyvnyi menedzhment u hlobalnomu suspilstvi: psykholohiia, tekhnolohii, tekhnika pablik ryleishnz [Information and communication management in global society: psychology, technologies, public relations technique]. Kyiv: MAUP, 438 p. (in Ukrainian)
Kytsak T. H. (2018) Vzaiemodiia iz steikkholderamy yak priorytetnyi napriam rozvytku sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu [Interaction with stakeholders as a priority direction for the development of social responsibility of business]. Sotsialno-trudova sfera v umovakh informatsiinoi ekonomiky: suchasnyi stan, problemy ta stratehichni napriamy rozvytku: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi Internet-konferentsii. Kyiv: KNEU. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/197271297.pdf (accessed September 1, 2023).
Khovrak I. V. (2019) Rol komunikatsiinoho instrumentariiu stratehii korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti dlia rozbudovy efektyvnoho dialohu zi steikkholderamy [The role of the communication toolkit of the corporate social responsibility strategy for building an effective dialogue with stakeholders]. Ukr. Socìum, vol. 3(70), pp. 92–106.
Korepanov H. S., Chernenko D. I., and Chala T. H. (2020) Teoretyko-metodychni peredumovy ta rozrobka kontseptualnoi modeli upravlinnia vzaiemodiiamy steikkholderiv [Theoretical and methodological prerequisites and development of a conceptual model of stakeholder interaction management]. Problemy ekonomiky - Problems of the economy, vol. 1, pp. 144–151.
Kadykova M., Larina S. O., and Chumachenko I. V. (2019) Metod vyznachennia ochikuvan zatsikavlenykh storin i yikh koryhuvannia pry stratehichnomu upravlinni prohramoiu proektiv [The method of determining the expectations of interested parties and their adjustment in the strategic management of the project program]. Suchasnyy stan naukovykh doslidzhenʹ ta tekhnolohiy v promyslovost - The current state of scientific research and technology in industry, vol. 1 (7).