ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР НА РИНКУ БІЗНЕС-ПРОЄКТІВ, ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ ТА ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-8273/2023-3-2Ключові слова:
бізнес, диджиталізація, електронна комерція, інноваційні технології, розвитокАнотація
Диджиталізація господарських процесів - це впровадження цифрових технологій в усі сфери діяльності підприємства, яка дозволяє оптимізувати та автоматизувати бізнес-процеси, покращити комунікацію з клієнтами та партнерами, забезпечити прозорість та безпеку даних, підвищити продуктивність та конкурентоспроможність. Диджиталізація як інноваційна стратегія розвитку підприємництва допомагає адаптуватися до змін, відповідати потребам та очікуванням споживачів, використовувати нові можливості для розвитку та зростання. За даними Рейтингу глобальної цифрової конкурентоспроможності у 2020 р., Україна посіла 57 місце з 63 країн, що свідчить про низький рівень діджиталізації економіки. На практиці діяльності регіональних суб’єктів малого бізнесу України процес диджиталізації є поступовими і ним повною мірою охоплено лише близько 10% учасників, тоді як 90% операторів ринку впроваджують її частково.
Посилання
Дубина М., Козляченко М. Концептуальні аспекти дослідження сутності діджиталізації та її ролі у розвитку сучасного суспільства. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2019. № 3 (19). С. 21–32.
Клименко К. Діджиталізація як інноваційний розвиток підприємства: досвід України. Вісник Хмельницького національного університету. 2020. № 4, Том 3. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/11/2020-4t3-04.pdf
Король С., Польрвик Є. Діджиталізація економіки як фактор професійного розвитку. Modern Economics. 2019. № 18. С. 67–73.
Лапін А., Грінчук І., Оленюк Д. Діджиталізація економіки в Україні: сучасний стан та перспективи. Ефективна економіка. 2022. URL: https://www.researchgate.net/publication/362275211_DIDZITALIZACIA_EKONOMIKI_V_UKRAINI_SUCASNIJ_STAN_TA_PERSPEKTIVI
Лісова Р. Вплив діджиталізації на бізнес-моделі: етапи та інструменти цифрової трансформації. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2019. Вип. 24 (2). С. 114–118.
Савицька О., Салабай В. Особливості діджиталізації бізнесу в умовах розвитку індустрії 4.0. Ефективна економіка. 2022. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/67.pdf
Устенко М. Діджиталізація: основа конкурентоспроможності підприємства в реаліях цифрової економіки. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. Випуск № 68. С. 181–192.
Bouwman H., Nikou S., Molina-Castillo F.J. De Reuver M. The impact of digitalization on business models. Digital Policy, Regulation and Governance. 2018. Vol. 20 № 2. Р. 105–124.
Catarina F., Pires R., and Gaspar Alves M.- C., Digital Entrepreneurship and Sustainability: The State of the Art and Research Agenda. Economies. 2023. No. 11. Vol. 3. DOI: https://doi.org/10.3390/economies11010003
Digital Transformation Readiness Survey Summary. Center for creative leadership. 2020. URL: https://www.ccl.org/wp-content/uploads/2018/04/DigitalTransformation-Survey-Report.pdf
Dubina M., Kozlyachenko M. (2019) Conceptual aspects of studying the essence of digitalization and its role in the development of modern society. Problems and prospects of Economics and managemen, vol. 3(19), pp. 21–32.
Klimenko K. (2020) Digitalization as an innovative development of the enterprise: the experience of Ukraine. Bulletin of Khmelnitsky National University, vol. 4, is. 3. Available at: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/11/2020-4t3-04.pdf
Korol S., Polrvik E. (2019) Digitalization of the economy as a factor of professional development. Modern Economics, vol. 18, pp. 67–73.
Lapin A., Grinchuk I., Olenyuk D. (2022) Digitalization of the economy in Ukraine: current state and prospects. Efficient economy. Available at: https://www.researchgate.net/publication/362275211_didzitalizacia_ekonomiki_v_ukraini_sucasnij_stan_ta_perspektivi
Lisova R. (2019) The impact of digitalization on business models: stages and tools of digital transformation. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: International Economic Relations and world economy, vol. 24 (2), pp. 114–118.
Savitska O., Salabay V. (2020) Features of business digitalization in the context of Industry Development 4.0. Efficient economy, vol. 10. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/10_2020/67.pdf
Ustenko M. (2019) Digitalization: the basis of enterprise competitiveness in the realities of the digital economy. Bulletin of transport and industry economics, vol. 68, pp. 181–192.
Bouwman H., Nikou S., Molina-Castillo F.J., De Reuver M. (2018) The impact of digitalization on business models. Digital Policy, Regulation and Governance, vol. 20, is. 2, рp. 105–124.
Catarina F., Pires R., and Gaspar Alves M.-C. (2023) Digital Entrepreneurship and Sustainability: The State of the Art and Research Agenda. Economies, vol. 11(3). DOI: https://doi.org/10.3390/economies11010003
Digital Transformation Readiness Survey Summary (2020) Center for creative leadership. Available at: https://www.ccl.org/wp-content/uploads/2018/04/DigitalTransformation-Survey-Report.pdf