СИНЕРГЕТИЧНИЙ ВПЛИВ ЕЛЕКТРОННОЇ ТА ШВИДКОЇ КОМЕРЦІЇ НА ХАРЧОВУ ПРОМИСЛОВІСТЬ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-6-14

Ключові слова:

харчова промисловість, електронна комерція, швидка комерція, синергія, цифровізація

Анотація

Постановка проблеми На ринку електронної та швидкої комерції у харчовій промисловості України є висока конкуренція, яка вимагає від компаній постійних інновацій та швидкої адаптації до змін. Низька доступність інфраструктури та технологічні обмеження ускладнюють впровадження сучасних рішень. Проблеми з доставкою харчових продуктів, зокрема їх якістю та свіжістю, також актуальні. Регуляторне середовище потребує удосконалення для стимулювання інновацій, безпеки та якості харчової продукції. Для вирішення цих проблем потрібні інфраструктурні інвестиції, чіткі регуляторні рамки, фінансова підтримка та розвиток нових технологій. Метою статті є дослідження синергетичного впливу електронної та швидкої комерції на харчову промисловість в Україні та визначення подальших перспектив розвитку. Методи дослідження: вивчення та аналіз наукових досліджень і публікацій, визначення підходів електронної та швидкої комерції, оцінка їх впливу на харчову промисловість України. Результати дослідження. Визначено фактори та результати розвитку електронної комерції в Україні, досліджено сутність моделей електронної та швидкої комерції харчової промисловості в Україні, проблеми їх синергії та шляхи вирішення, визначено подальші перспективи розвитку. Висновки. Результати проведеного дослідження вказують на те, що синергія електронної та швидкої комерції трансформує харчову промисловість України. Інтеграція сучасних технологій підвищує ефективність операцій і задоволення споживачів. Успіх забезпечують інновації, ефективна логістика, орієнтація на клієнта та гнучкість бізнес-процесів. Для подальшого розвитку харчової промисловості в Україні під впливом синергії електронної та швидкої комерції необхідно створювати інноваційні продукти, підвищити увагу до сталого розвитку, розширювати ринки, інтегрувати технології віртуальної та доповненої реальності, розвивати технології доставки та ланцюгів постачання, підвищувати безпеку та якість продукції.

Посилання

Yevtushenko D.D. (2024). Elektronnyi biznes, elektronna komertsiia, Internet-torhivlia: sutnist ta vzaiemozviazok poniat [E-business, e-commerce, Internet trade: essence and relationship of concepts]. Business Inform. No. 8. P. 184–188.

Tovkun L.V., Perepelitsa M.O. (2022). Pravove rehuliuvannia elektronnoi komertsii ta osoblyvosti yii opodatkuvannia v Ukraini ta sviti [Legal regulation of electronic commerce and peculiarities of its taxation in Ukraine and the world]. Legal scientific electronic journal. No. 3. P. 178–182

Fedyshyn I. B. (2016). Elektronnyi biznes ta elektronna komertsiia (opornyi konspekt lektsii dlia studentiv napriamku «Menedzhment» usikh form navchannia) [E-business and e-commerce (the main outline of lectures for students of the «Management» direction of all forms of education)]. Ternopil: Ivan Pulyuy TNTU. 97 p.

Odarchenko A. M., Spodar K. V. (2015). Osoblyvosti elektronnoi komertsii ta perspektyvy yii rozvytku v Ukraini [Peculiarities of e-commerce and prospects for its development in Ukraine]. Business Inform. No. 1. P. 342-346

Lueg P. (2022). The last bastion of stationary trade is falling - the evolution of the e-food market in Germany. Współczesna Gospodarka. Volume 13. pp. 1-37. DOI: https://doi.org/10.26881/wg.2022.1.01

Bogdanova M. (2021). «Quick commerce in Western Europe: trends, operational models». Available at: https://www.euromonitor.com/article/quick-commerce-in-western-europe-trends-operational-models-and-prospects

Clarence-Smith L. (2021). Get wise or get eaten, grocers are warned. Times. pp. 44-45. Available at: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=n5h&AN=7EH172059896&site=ehost-live

Zakon Ukrainy «Pro zakhyst prav spozhyvachiv» № 1024-XII vid 12.05.91 [Law of Ukraine «On Protection of Consumer Rights». №. 1024-XII dated 12.05.91]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

Zakon Ukrainy «Pro elektronnyi tsyfrovyi pidpys» N 36, stattia 276. №852-IV vid 22.05.2003 [Law of Ukraine «On Electronic Digital Signature». №. 36, Article 276. «. 852-IV of May 22, 2003]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-15/ed20030522#Text

Zakon Ukrainy «Pro elektronnu komertsiiu» № 45, stattia 410, 675-VIII vid 03.09.2015 [Law of Ukraine «On Electronic Commerce». №45, Article 410, 675-VIII dated September 3, 2015]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19/ed20150903

Zakon Ukrainy «Pro telekomunikatsii» N 12, stattia 155, 1280-IV vid 18.11.2003 [Law of Ukraine «On Telecommunications» № 12, Article 155, 1280-IV dated November 18, 2003]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1280-15/ed20031118#Text

Zakon Ukrainy «Pro zakhyst personalnykh danykh» № 34, stattia 481, 2297-VI vid 01.06.2010. [Law of Ukraine «On Protection of Personal Data» №. 34, Article 481, 2297-VI dated 01.06.2010]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17/ed20100601#Text

Zakon Ukrainy «Pro zakhyst informatsii v informatsiino-komunikatsiinykh systemakh» № 31, stattia 286, 80/94-VR vid 09.06.2004 [Law of Ukraine «On Protection of Information in Information and Communication Systems» №. 31, Article 286, 80/94-BP dated 06/09/2004]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80/94-вр/ed20040609#Text

Zakon Ukrainy «Pro elektronnu komertsiiu» № 45, stattia 410, 675-VIII vid 03.09.2015. [Law of Ukraine «On Electronic Commerce» №. 45, Article 410, 675-VIII dated September 3, 2015]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19/ed20150903#Text

Євтушенко Д.Д. Електронний бізнес, електронна комерція, Інтернет-торгівля: сутність та взаємозв’язок понять. Бізнес Інформ. 2014. № 8. С. 184–188.

Товкун Л.В., Перепелиця М.О. Правове регулювання електронної комерції та особливості її оподаткування в Україні та світі. Юридичний науковий електронний журнал. 2022. No 3. С. 178–182

Федишин І. Б. Електронний бізнес та електронна комерція (опорний конспект лекцій для студентів напрямку «Менеджмент» усіх форм навчання). Тернопіль: ТНТУ імені Івана Пулюя, 2016. 97 с.

Одарченко А. М., Сподар К. В. Особливості електронної комерції та перспективи її розвитку в Україні. Бізнес Інформ. 2015. № 1. С. 342-346

Lueg P. The last bastion of stationary trade is falling-the evolution of the e-foodmarket in Germany. Współczesna Gospodarka. 2022. Volume 13. pp. 1-37. DOI: https://doi.org/10.26881/wg.2022.1.01

Bogdanova M. «Quick commerce in Western Europe: trends, operational models». 2021. URL: https://www.euromonitor.com/article/quick-commerce-in-western-europe-trends-operational-models-and-prospects

Clarence-Smith L. Get wise or get eaten, grocers are warned. Times. 2021. pp. 44-45. URL: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=n5h&AN=7EH172059896&site=ehost-live

Закон України «Про захист прав споживачів» № 1024-XII від 12.05.91. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text

Закон України «Про електронний цифровий підпис» N 36, стаття 276. №852-IV від 22.05.2003. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-15/ed20030522#Text

Закон України «Про електронну комерцію» № 45, стаття 410, 675-VIII від 03.09.2015. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19/ed20150903

Закон України «Про телекомунікації» N 12, стаття 155, 1280-IV від 18.11.2003. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1280-15/ed20031118#Text

Закон України «Про захист персональних даних» № 34, стаття 481, 2297-VI від 01.06.2010. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17/ed20100601#Text

Закон України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» № 31, стаття 286, 80/94-ВР від 09.06.2004. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80/94-вр/ed20040609#Text

Закон України «Про електронну комерцію» № 45, стаття 410, 675-VIII від 03.09.2015. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19/ed20150903#Text

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Олійник, О. (2024). СИНЕРГЕТИЧНИЙ ВПЛИВ ЕЛЕКТРОННОЇ ТА ШВИДКОЇ КОМЕРЦІЇ НА ХАРЧОВУ ПРОМИСЛОВІСТЬ В УКРАЇНІ. Український економічний часопис, (6), 87–93. https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-6-14