УПРАВЛІННЯ СТАЛИМ РОЗВИТКОМ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-8273/2025-8-13

Ключові слова:

сталий розвиток, економічна політика, економіка України, управління, вища освіта, заклади вищої освіти, цифровізація

Анотація

У статті сформовано основні цілі управління сталим розвитком закладів вищої освіти: організація освітнього процесу, науково-дослідної та інноваційної діяльності, навчання і виховання молоді навичкам сталого розвитку; інтернаціоналізація навчання і досліджень, співпраця з партнерами у розбудові сталого світу; планування та розробка стратегії і порядку денного сталого розвитку; професійний розвиток, стимулювання та мотивація персоналу; контроль, моніторинг, оцінка якості досягнення цілей і завдань сталого розвитку та поширення позитивних практик їх реалізації. Зроблено висновок, що комплементарні цифрова трансформація та впровадження концепції сталого розвитку як об’єктивна реальність в глобальній і національних суспільно-економічних системах та на рівні регіонів, галузей, корпорацій, установ і організацій формують наративи управління вищою освітою у далекоглядній перспективі.

Посилання

Власюк Т.М., Устік М.Є. Сталий розвиток як парадигма діяльності сучасного університету. Ефективна економіка. 2024. № 9. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.9.55

Ляшенко О.М. Сталий розвиток закладів вищої освіти: локальні інформаційно-комунікативні аспекти. Вчені записки Університету «КРОК». 2020. № 2 (58). С. 97–102.

Олешко А.А., Усатенко А.О. Формування та розвиток цифрової компетентності персоналу. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 23. С. 16-19.

Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 29.01.2025).

Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022 – 2032 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 286-р. Кабінет Міністрів України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text (дата звернення: 29.01.2025).

Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року: Указ Президента України від 30.09.2019 № 722/2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text (дата звернення: 29.01.2025).

Стратегія сталого розвитку Київського національного університету технологій та дизайну до 2030 року. URL: https://knutd.edu.ua/files/dostupdopi/sustainable_development_strategy_KNUTD.pdf (дата звернення: 29.01.2025).

Тоцька О.Л. Управління розвитком вищої освіти України в Європейському освітньому просторі: монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 532 с.

Carretero S., Vuorikari R., Punie Y. DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight profi¬ciency levels and examples of use. 2017. EUR 28558 EN.

Digital agenda of the Eurasian Economic Union until 2025: prospects and recommendations. World Bank Group. 2025. URL: http://documents1.worldbank.org/curated/en (дата звернення: 29.01.2025).

Digital Education Action Plan (2021-2027). URL: https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan (дата звернення: 29.01.2025).

Education for sustainable development: a roadmap. UNESCO. 2020. DOI: https://doi.org/10.54675/YFRE1448

Incheon Declaration and SDG4 – Education 2030 Framework for Action for the implementation of Sustainable Development Goal 4. UNESCO. 2020. URL: https://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/education-2030-incheon-framework-for-action-implementation-of-sdg4-2016-en_2.pdf (дата звернення: 29.01.2025).

Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. United Nations. 2015. № A/RES/70/1. URL: https://documents.un.org/doc/undoc/gen/n15/291/89/pdf/n1529189.pdf (дата звернення: 29.01.2025).

Vlasiuk T. M., Ustik M. Ye. (2024) Stalyi rozvytok yak paradyhma diialnosti suchasnoho universytetu [Sustainable development as a paradigm of the modern university]. Efektyvna ekonomika – Effective economy, vol. 9. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.9.55

Lyashenko O. M. (2020). Stalyi rozvytok zakladiv vyshchoi osvity: lokalni informatsiino-komunikatyvni aspekty [Sustainable development of higher education institutions: local information and communication aspects]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK» – Scientific Notes of «KROK» University, vol. 2 (58), pp. 97–102. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2020-58-97-102

Oleshko A. A., & Usatenko A. O. (2019). Formuvannia ta rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti personalu [Formation and development of staff digital competence]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, vol. 23, pp. 16-19.

Law of Ukraine (2014) Pro vyshchu osvitu [On Higher Education] No. 1556-VII on 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (accessed January 29, 2025).

Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine (2022) Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022 – 2032 roky [On approval of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022-2032]. No. 286-p on 23.02.2022. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text (accessed January 29, 2025).

Decree of the President of Ukraine (2019) Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku [About the Goals of sustainable development of Ukraine for the period up to 2030]. No. 722/2019 on 30.09.2019. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text (accessed January 29, 2025).

Sustainable Development Strategy of Kyiv National University of Technologies and Design until 2030. Available at: https://knutd.edu.ua/files/dostupdopi/sustainable_development_strategy_KNUTD.pdf (accessed January 29, 2025).

Totska O. L. (2020) Upravlinnia rozvytkom vyshchoi osvity Ukrainy v Yevropeiskomu osvitnomu prostori: monohrafiia [Managing the Development of Higher Education in Ukraine in the European Education Area: monograph]. Lutsk : Vezha-Druk, 532 p. (in Ukrainian)

Carretero, S.; Vuorikari, R. and Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight profi¬ciency levels and examples of use, EUR 28558 EN,

Digital agenda of the Eurasian Economic Union until 2025: prospects and recommendations. World Bank Group. Available at: http://documents1.worldbank.org/curated/en (accessed January 29, 2025).

Digital Education Action Plan (2021-2027). Available at: https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital-education/action-plan (accessed January 29, 2025).

UNESCO (2020). Education for sustainable development: a roadmap. https://doi.org/10.54675/YFRE1448

UNESCO (2020). Incheon Declaration and SDG4 – Education 2030 Framework for Action for the implementation of Sustainable Development Goal 4. Available at: https://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/education-2030-incheon-framework-for-action-implementation-of-sdg4-2016-en_2.pdf (accessed January 29, 2025).

United Nations (2015) Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development A/RES/70/1. Available at: https://documents.un.org/doc/undoc/gen/n15/291/89/pdf/n1529189.pdf (accessed January 29, 2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-28

Як цитувати

Олешко, А., & Лебедєв, М. (2025). УПРАВЛІННЯ СТАЛИМ РОЗВИТКОМ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Український економічний часопис, (8), 71–74. https://doi.org/10.32782/2786-8273/2025-8-13