НЕЙРОМАРКЕТИНГ В ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ: НОВЕ БАЧЕННЯ ПОВЕДІНКИ КЛІЄНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2786-8273/2025-9-14Ключові слова:
нейромаркетинг, поведінка, споживачі, маркетингові рішення, емоційний інтелект, нейротехнології, користувацький досвід, персоналізація, комунікаціїАнотація
У статті розглянуто теоретичні та прикладні аспекти використання нейромаркетингу в процесі прийняття маркетингових рішень. Обґрунтовано важливість впровадження нейротехнологій для підвищення ефективності комунікацій із цільовою аудиторією, персоналізації маркетингових стратегій і підсилення емоційної залученості. Розкрито складові парадигми нейромаркетингу: фундаментальну (теоретичну) та інструментальну (прикладну). Зазначено, що застосування інструментів нейровізуалізації дозволяє отримати точні емпіричні дані про реакції споживачів, що дає змогу будувати науково обґрунтовані маркетингові рішення. Окрема увага приділяється основним напрямкам впливу нейротехнологій у маркетингових стратегіях. Підкреслено роль нейромаркетингу в формуванні користувацького досвіду, особливо в цифрових платформах та соціальних мережах, де за допомогою Emotion AI та інших аналітичних інструментів можна моделювати індивідуалізовані шляхи взаємодії з користувачем.
Посилання
Sinha M., Misra M., Mishra S. Exploring the advancements of neuromarketing in e-commerce research: a systematic literature review. Academy of Marketing Studies Journal. 2024. № 28(S5). Р. 1–24.
Yadete F. D., Kant S. Neuro-Marketing in Understanding Consumer Behavior: Systematic Literature Review. Journal of Social Sciences and Management Studies. 2023. № 2(2). Р. 1–12.
Мазур К. В., Лиманець А. Л. Особливості використання нейромаркетингу для впливу на поведінку споживачів. Mechanism of an Economic Regulation. 2024. № 2(104). С. 92–95.
Фігун Н. В., Бабанова І. Ю. Дослідження впливу факторів нейромаркетингу на поведінку споживача. Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Т. 25, № 4. С. 372–378.
Makori R. The Influence of Neuro-Marketing Techniques on Consumer Decision-Making in Strategic Marketing Campaigns. Journal of Strategic Marketing Practice. 2024. № 1(1). Р. 21–29.
Пащук Л. Перспективні напрями використання нейромаркетингу в управлінні поведінкою споживачів. Маркетинг в Україні. 2014. № 3. С. 16–26.
Карпенко Л. Ф., Остапчук А. Д. Нейромаркетингові технології управління поведінкою споживачів. Підприємництво та інновації. 2023. № 24. С. 5–10.
Кузьминчук Н. В., Куценко Т. М., Терованесова О. Ю. Теоретико-методичні аспекти оцінки лояльності споживачів як об’єктивна умова розвитку підприємництва. Проблеми економіки. 2019. № 1 С. 102–108.
Жмай О. В. Становлення та розвиток концепції нейромаркетингу в сучасних умовах. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2018. № 1(38). С. 45–51.
Kanwar Y. Neuro-Marketing: A Scientific Approach To Understand The Consumer Loyalty Towards Brands. Educational Administration: Theory and Practice, 2024. №30(6), Р. 4631–4637.
Zhang Y., Thaichon P., Shao W. Neuroscientific Research Methods and Techniques in Consumer Research. Australasian Marketing Journal, 2023. № 31(1). Р. 3–15.
Kapoor Amit, Verma, Vishal. EMOTION AI: understanding emotions through artificial intelligence. International Journal of Engineering Science and Humanities, 2024. №14. Р. 223–232.
Sinha M., Misra M., Mishra S. (2024) Exploring the advancements of neuromarketing in e-commerce research: a systematic literature review. Academy of Marketing Studies Journal, vol. 28(S5), pp. 1–24.
Yadete F. D., Kant S. (2023) Neuro-Marketing in Understanding Consumer Behavior: Systematic Literature Review. Journal of Social Sciences and Management Studies, vol. 2(2), pp. 1–12.
Mazur K. V., Lymanets A. L. (2024) Osoblyvosti vykorystannia nejromarketyngu dlia vplyvu na povedinku spozhyvachiv [Features of using neuromarketing to influence consumer behavior]. Mechanism of an Economic Regulation, vol. 2(104), pp. 92–95. (in Ukrainian)
Fihun N. V., Babanova I. Yu. (2015) Doslidzhennia vplyvu faktoriv nejromarketyngu na povedinku spozhyvacha [Research of the influence of neuromarketing factors on consumer behavior]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy – Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, vol. 25(4), pp. 372–378. (in Ukrainian)
Makori R. (2024) The Influence of Neuro-Marketing Techniques on Consumer Decision-Making in Strategic Marketing Campaigns. Journal of Strategic Marketing Practice, vol. 1(1), pp. 21–29.
Pashchuk L. (2014) Perspektyvni napriamy vykorystannia nejromarketyngu v upravlinni povedinkoiu spozhyvachiv [Promising directions of neuromarketing application in consumer behavior management]. Marketynh v Ukraini – Marketing in Ukraine, no. 3, pp. 16–26. (in Ukrainian)
Karpenko L. F., Ostapchuk A. D. (2023) Nejromarketynhovi tekhnolohii upravlinnia povedinkoiu spozhyvachiv [Neuromarketing technologies for managing consumer behavior]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and Innovations, no. 24, pp. 5–10. (in Ukrainian)
Kuzmynchuk N. V., Kutsenko T. M., Terovanesova O. Yu. (2019) Teoretyko-metodychni aspekty otsinky loialnosti spozhyvachiv yak ob’iektyvna umova rozvytku pidpryiemnytstva [Theoretical and methodological aspects of assessing consumer loyalty as an objective condition for entrepreneurship development]. Problemy ekonomiky – Problems of Economy, no. 1, pp. 102–108. (in Ukrainian)
Zhmai O. V. (2018) Stanovlennia ta rozvytok kontseptsii nejromarketyngu v suchasnykh umovakh [Formation and development of the neuromarketing concept in modern conditions]. Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia – Market Economy: Modern Management Theory and Practice, vol. 1(38), pp. 45–51. (in Ukrainian)
Kanwar Y. (2024) Neuro-Marketing: A Scientific Approach To Understand The Consumer Loyalty Towards Brands. Educational Administration: Theory and Practice, vol. 30(6), pp. 4631–4637.
Zhang Y., Thaichon P., Shao W. (2023) Neuroscientific Research Methods and Techniques in Consumer Research. Australasian Marketing Journal, vol. 31(1), pp. 3–15.
Kapoor A., Verma V. (2024) EMOTION AI: understanding emotions through artificial intelligence. International Journal of Engineering Science and Humanities, vol. 14, pp. 223–232.