НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-8273/2025-9-16

Ключові слова:

нормативно-правове забезпечення, маркетингова діяльність, інтернет-маркетинг, маркетингові CRM, рекламні платформи, авторське право, електронна комерція

Анотація

У ході дослідження було комплексно проаналізовано нормативно-правові акти, що регулюють маркетингову діяльність в Україні у розрізі основних статей, сформовано практичні рекомендації для суб’єктів господарювання. Дослідження підтвердило важливість дотримання правових норм у маркетинговій діяльності як інструмента мінімізації ризиків, підвищення ефективності комунікацій та формування сталого бізнесу. Особливу увагу приділено питанням правового регулювання інтернет-маркетингу, захисту персональних даних, інтелектуальної власності та дотримання етичних стандартів у маркетинговій практиці. Крім того, маркетингова діяльність сьогодні безпосередньо пов’язана з питаннями обробки персональних даних, захисту прав інтелектуальної власності, дотримання антимонопольного законодавства та етичних норм. Це створює складне правове середовище, у якому бізнес повинен орієнтуватися, аби уникнути ризиків. Недотримання або незнання відповідних норм може мати серйозні наслідки – від адміністративних штрафів до кримінальної відповідальності.

Посилання

Господарський кодекс України : Закон України від 16.01.2003 № 436-ІV (зі змінами і доповненнями). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/t030436?an=33 (дата звернення: 12.04.2025).

Загальний регламент про захист даних (General Data Protection Regulation). GDPR Українською: вебсайт. URL: https://www.gdpr.org.ua/ (дата звернення: 12.04.2025)

Ковбас І., Ковбас Г. Правові чинники маркетингової діяльності: зарубіжний досвід та перспективи для України. Вісник Хмельницького національного університету. 2023. № 314 (1). С. 279-284. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-314-1-42 (дата звернення: 03.04.2025).

Податковий Кодекс України : Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами і доповненнями). Вебпортал Державної податкової служби України. URL: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/plata-za-zemlyu--fizichni-oso/normativno-pravovi-akti/63224.html (дата звернення: 10.04.2025).

Про авторське право і суміжні права : Закон України від 01.12.2022 № 2811-ІХ (зі змінами і доповненнями). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/T222811 (дата звернення: 12.04.2025).

Про електронну комерцію : Закон України від 03.09.2015 № 675-VIII. База даних «Законодавство України» / ВР України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text (дата звернення: 12.04.2025).

Про захист від недобросовісної конкуренції : Закон України від 07.06.1996 № 236/96-ВР (зі змінами та доповненнями). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/z960236?an=0&ed=2020_10_16 (дата звернення: 12.04.2025).

Про захист персональних даних : Закон України від 01.06.2010 №2297-VI (зі змінами і доповненнями). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/T102297 (дата звернення: 12.04.2025).

Про захист прав споживачів : Закон України від 12.05.1991 № 1023-XII (поточна редакція від 24.12.2024). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/T233153 (дата звернення: 12.04.2025).

Про рекламу : Закон України від 03.07.1996 №270/96-ВР (зі змінами і доповненнями). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/Z960270 (дата звернення: 10.04.2025).

Товканець Г. В., Кравченко Т. М. Теоретичні засади підготовки фахівців із маркетингу у Великобританії. Мукачево : Редакційно видавничий центр МДУ, 2022. 180 с.

Цивільний кодекс України : Закон України від 16.01.2003 №435-ІV (зі змінами і доповненнями). Інформаційно-правова система ЛІГА: ЗАКОН. URL: https://ips.ligazakon.net/document/T030435?an=843070 (дата звернення: 12.04.2025).

Verkhovna Rada Ukrainy. (2003). Hospodarskyi kodeks Ukrainy [Commercial Code of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/t030436?an=33

Zahalnyi rehlament pro zakhyst danykh (General Data Protection Regulation). Available at: https://www.gdpr.org.ua/

Kovbas, I., Kovbas, G. (2023). Pravovi chynnyky marketynghovoji dijaljnosti: zarubizhnyj dosvid ta perspektyvy dlja Ukrajiny [Legal Factors of Marketing Activities: Foreign Experience and Prospects for Ukraine]. Visnyk Khmeljnycjkogho nacionaljnogho universytetu, 314(1), 279-284. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-314-1-42

Verkhovna Rada Ukrainy. (2010). Podatkovyi kodeks Ukrainy [Tax Code of Ukraine]. Available at: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/plata-za-zemlyu--fizichni-oso/normativno-pravovi-akti/63224.html

Verkhovna Rada Ukrainy. (2022). Pro avtorske pravo i sumizhni prava: Zakon Ukrainy [About copyright and related rights: Law of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/T222811

Verkhovna Rada Ukrainy. (2015). Pro elektronnu komertsiiu: Zakon Ukrainy [About e-commerce: Law of Ukraine]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text

Verkhovna Rada Ukrainy. (1996). Pro zakhyst vid nedobrosovisnoi konkurentsii: Zakon Ukrainy [About protection against unfair competition: Law of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/view/z960236?an=0&ed=2020_10_16

Verkhovna Rada Ukrainy. (2010). Pro zakhyst personalnykh danykh: Zakon Ukrainy [About personal data protection: Law of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/T102297

Verkhovna Rada Ukrainy. (1991). Pro zakhyst prav spozhyvachiv: Zakon Ukrainy [About the protection of consumer rights: Law of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/T233153

Verkhovna Rada Ukrainy. (1996). Pro reklamu: Zakon Ukrainy [About advertising: Law of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/Z960270

Tovkanecj, Gh. V., Kravchenko, T. M. (2022). Teoretychni zasady pidghotovky fakhivciv iz marketynghu u Velykobrytaniji [Theoretical foundations of training marketing specialists in the UK]. Mukachevo: Redakcijno vydavnychyj centr MDU.

Verkhovna Rada Ukrainy. (2003). Tsyvilnyi kodeks Ukrainy [Civil Code of Ukraine]. Available at: https://ips.ligazakon.net/document/T030435?an=843070

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Паянок, Т., Параниця, Н., & Савченко, А. (2025). НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНИ. Український економічний часопис, (9), 95–102. https://doi.org/10.32782/2786-8273/2025-9-16

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають