IMGIOLOGICAL INSTRUMENTS OF FORMATION OF POSITIVE IMAGE OF POWER IN THE SYSTEM OF PUBLIC RELATIONS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33244/2617-5940.1.2021.214-232

Keywords:

image of a government body, image of a leader, public relations of government bodies

Abstract

The article examines the communication activities of government bodies aimed at forming a positive image of government, analyzes and generalizes theoretical and practical aspects of the public relations system of government bodies. The modern innovative communication environment requires public relations specialists to introduce new technological methods and use modern forms of providing information to the general public of civil society in order to influence the formation of public opinion. Therefore, the article examines the tools of imageology, the use of which by the authorities in the system of public relations is effective during the periods of building a democratic society.

References

Почепцов Г.Г. Имидж: от фараонов до президентов. — Киев: Лігісфера, 1997.

Почепцов Г. Г. Паблік рилейшнз : навч.посіб. / Г. Г. Почепцов. – Київ, 2000. – 438 с.

Бебик В.М. Політологія для політика та громадянина. [Текст] : монограф., / В.М.Бебик - К. : МАУП, 2003. — 424 с.

Дрешпак В.М. Знаки та символи у державному управлінні. [Текст] : монограф., / В.М.Дрешпак. – Дніпропетровськ. ДРІДУ НАДУ, 2010. 338 с.

Войтович Р. Механізми реалізації звязків з громадськістю у державному управлінні [Текст] : метод. посіб., / Р.Войтович – К. : Вид-во КМЦППК. 2011 – 84 с.

Коханов Е.Ф. Теоретические и методологические основы PR- деятельности (Социологический аспект) : монография / Е. Ф. Коханов. – М. : РИП-холдинг, 2004. – 202 с., с.177

Ромат Є.В. Трансформація моделі державного управління рекламною діяльністю у перехідних умовах. [Текст] : монограф., / Є.В.Ромат. - К. : Вид-во НАДУ 2003. — 380 с.

Ромат Є.В. Реклама. История. Теория. Практика [Текст] / Є.В.Ромат.- 5-е изд. – СПб. [и др.]: Питер. – 2002. – 544 с.

Рихлік В. А. Зв‘язки з громадськістю в органах державної влади та місцевого самоврядування / В. А. Рихлік. // Політологічний вісник. – 2014. – №72. – С. 14.

Інформаційна відкритість органів державної влади України. / За загальною редакцією М. Лациби. — К.: Український незалежний центр політичних досліджень, 2005. - 156 с.

Закон України «Про інформацію» від 02.10.1992р.// Закони України, Верховна Рада України, Ін-т законодавства / Редкол. В.Ф. Опришко та ін. – К.: Ін-т законодавства Верховної Ради України, 1996.

Королько В.Г. Паблік рилейшнз. Наукові основи, методика, практика, 2-е вид. доп. – К.: «Скарби», 2001. – 400 с.

Матукова Г. І. Розвиток корпоративної культури організацій : сучасний стан й актуальні проблеми / Г. І. Матукова // Держава та регіони. – 2008. – № 1. – С. 96 – 99.

Al Ries, John Trouts. Advertising Agе. 1972 р.

Порядок функціонування веб-сайтів органів виконавчої влади. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1022-02#Text

Аксьонова Н. Методика відбору інтернет-інформації: вплив сучасних інтернет-технологій. 2014. Електронний ресурс: http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1059:metodika-vidboru-internet-informatsiji-vpliv-suchasnikh-internet-tekhnologij&catid=127&Itemid=460

Siegel L. How American PR Is Different from PR Overseas [Електронний ресурс] / Lucy Siegel // 2013 – Режим доступу до ресурсу: https://scottpublicrelations.com/how-american-pr-is-different-from-pr-overseas/.

Berman E. M. THE PRACTICE OF GOVERNMENT PUBLIC RELATIONS [Електронний ресурс] / Evan M. Berman // CRC Press. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: https://andrerahman.staff.uns.ac.id/files/2015/10/ASPA-Series-in-Public-Administration-and-Public-Policy-Mordecai-Lee-Grant-Neeley-Kendra-Stewart-The-Practice-of-Government-Public-Relations-CRC-Press-2011.pdf

Взаємодія з громадськістю в умовах реалізації адміністративної реформи [Текст]. — Івано-Франківськ : Івано-Франківський центр науки, інновацій та інформатизації, 2012. — 195 с. http://www.lvivacademy.com/vidavnitstvo_1/edu_49/fail/34.pdf

Бугрим В.В. Комунікативно-технологічні матриці побудови ефективного іміджу / В. В.Бугрим // Наукові записки Інституту журналістики.-К.: Інститут журналістики, 2007.-Т. 28.-С. 33-42. – Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1970

Pocheptsov GG Image: from pharaohs to presidents. - Kiev: Ligisphere, 1997. [in Ukrainian].

Pocheptsov GG Public relations: textbook. / GG Pocheptsov. - Kyiv, 2000. - 438 p. [in Ukrainian].

Bebik VM Political science for politicians and citizens. [Текст]: монограф., / В.М.Бебик - К.: МАУП, 2003. - 424 с. [in Ukrainian].

Dreshpak VM Signs and symbols in public administration. [Text]: monograph., / VM Dreshpak. - Dnipropetrovsk. DRIDU NADU, 2010. 338 p. [in Ukrainian].

Voitovych R. Mechanisms for the implementation of public relations in public administration [Text]: method. manual., / R. Voitovych - K .: Published by KMTSPPK. 2011 - 84 p. [in Ukrainian].

Kokhanov EF Theoretical and methodological bases of PR-activity (Sociological aspect): monograph / EF Kokhanov. - M .: RIP-holding, 2004. - 202 p., P.177 [in Russian].

Romat EV Transformation of the model of state management of advertising activity in transitional conditions. [Text]: monograph., / EV Romat. - К.: Вид-во НАДУ 2003. - 380 с. [in Ukrainian].

Romat EV Advertising. History. Theory. Practice [Text] / EV Romat.- 5th ed. - СПб. [et al.]: Peter. - 2002. - 544 p. [in Ukrainian].

Rykhlik VA Public relations in public authorities and local government / VA Rykhlik. // Political Bulletin. - 2014. - №72. - P. 14. [in Ukrainian].

Information openness of public authorities of Ukraine. / Edited by M. Latsyba. - Kyiv: Ukrainian Independent Center for Political Studies, 2005. - 156 p. [in Ukrainian].

Law of Ukraine "On Information" of 02.10.1992. V.F. Opryshko and others. - Kyiv: Institute of Legislation of the Verkhovna Rada of Ukraine, 1996. [in Ukrainian].

Korolko VG Public relations. Scientific bases, methods, practice, 2nd ed. ext. - К .: «Скарби», 2001. - 400 с. [in Ukrainian].

Matukova GI Development of corporate culture of organizations: current status and current issues / GI Matukova // State and Regions. - 2008. - № 1. - P. 96 - 99. [in Ukrainian].

Al Ries, John Trouts. Advertising Age. 1972 [in USA].

The order of functioning of websites of executive bodies. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1022-02#Text [in Ukrainian].

Aksonova N. Methods of selection of Internet information: the impact of modern Internet technologies. 2014. Retrieved from:: http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1059:metodika-vidboru-internet-informatsiji-vpliv-suchasnikh-internet-tekhnologij&catid=127&Itemid=460 [in Ukrainian].

Siegel L. How American PR Is Different from PR Overseas [Electronic resource] / Lucy Siegel // 2013 - Retrieved from:: https://scottpublicrelations.com/how-american-pr-is-different-from-pr-overseas / . [in USA].

Berman E. M. THE PRACTICE OF GOVERNMENT PUBLIC RELATIONS [Electronic resource] / Evan M. Berman // CRC Press. - 2012. - Retrieved from:: https://andrerahman.staff.uns.ac.id/files/2015/10/ASPA-Series-in-Public-Administration-and-Public-Policy-Mordecai-Lee-Grant-Neeley-Kendra-Stewart-The-Practice-of-Government-Public-Relations-CRC-Press-2011.pdf [in USA].

Interaction with the public in the context of administrative reform [Text]. - Ivano-Frankivsk: Ivano-Frankivsk Center for Science, Innovation and Informatization, 2012. - 195 p. Retrieved from:: http://www.lvivacademy.com/vidavnitstvo_1/edu_49/fail/34.pdf [in Ukrainian].

Bugrim VV Communicative-technological matrices of building an effective image / VV Bugrym // Scientific notes of the Institute of Journalism.-K .: Institute of Journalism, 2007.-T. 28.-S. 33-42. - Retrieved from:: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1970 [in Ukrainian].

Published

2021-05-27

How to Cite

Shalman, T. (2021). IMGIOLOGICAL INSTRUMENTS OF FORMATION OF POSITIVE IMAGE OF POWER IN THE SYSTEM OF PUBLIC RELATIONS. Збірник наукових праць Державного податкового університету, (1), 214–232. https://doi.org/10.33244/2617-5940.1.2021.214-232