ПАРАДОКС МАЙСТЕРНОСТІ У ПЕРЕДАЧІ ІННОВАЦІЙ: НАПОЛЕГЛИВА ПРАЦЯ ЧИ(І) ВДАЧА?
DOI:
https://doi.org/10.32782/2617-5940.2.2024.10Ключові слова:
парадокс навичок, трансфер технологій, рівень готовності, модель (M)RLАнотація
У статті представлено авторський погляд на феномен парадоксу майстерності при передачі технологій (інновацій). Проаналізовано вплив рівняння успіху Мобуссіна на спорт, економіку, освіту та науку. Автори припускають, що парадокс майстерності може бути використаний для підвищення ефективності трансферу інновацій. Наведено алгоритм оцінки рівня готовності продукту до впровадження в різних масштабах з точки зору концепції парадоксу майстерності. Припустимо, що ми маємо такий самий рівень майстерності, як і наші конкуренти, а фактор везіння є проблематичним. У такому випадку ми повинні спочатку провести більш глибокий аналіз рівня готовності продукту, щоб поліпшити навички і мінімізувати невдачі за допомогою прогнозування та оцінки ризиків. Запропонований алгоритм дозволяє максимально оцінити навички на кожному етапі аналізу рівня готовності продукту за різними класифікаційними шкалами. Це зменшує ризики втрати майстерності відповідно до підходу Мобуссіна. Крім того, цей алгоритм визначає можливість використання штучного інтелекту та нейронних мереж для підвищення успішності трансферу технологій.
Посилання
Mauboussin, M.J. (2012) Success Equation. Untangling Skill and Luck in Business, Sports, and Investing. Harvard Business Review Press, 2012. – 320 p.
Gilbert, D. & Wells, M. (2019). Ludometrics: luck, and how to measure it. Journal of Quantitative Analysis in Sports, 15(3), 225–237. DOI: https://doi.org/10.1515/jqas-2018-0103
Csurilla, G., Boros, Z., Fűrész, D., Gyimesi, A., Raab, M., & Sterbenz, T. (2023). How much is winning a matter of luck? a comparison of 3 × 3 and 5v5 basketball. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(4), 2911. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph20042911
Smith, W., Besharov, M., Wessels, A., & Chertok, M. (2012). A paradoxical leadership model for social entrepreneurs: challenges, leadership skills, and pedagogical tools for managing social and commercial demands. Academy of Management Learning and Education, 11(3), 463–478. DOI: https://doi.org/10.5465/amle.2011.0021
Gopakumar, K., & Gupta, V. (2023). Combining profit and purpose: paradoxical leadership skills and social–business tensions during the formation and sustenance of a social enterprise. Nonprofit Management and Leadership, 34(3), 489–522. DOI: https://doi.org/10.1002/nml.21580
Day, M., Thatcher, J., Greenlees, I., & Woods, B. (2006). The causes of and psychological responses to lost move syndrome in national level trampolinists. Journal of Applied Sport Psychology, 18(2), 151–166. DOI: https://doi.org/10.1080/10413200600653782
Peña, D. (2009). The beneficial effects of anticipating anxiety-related symptoms: an investigation of paradoxical-success imagery in the laboratory. Journal of Imagery Research in Sport and Physical Activity, 4(1). DOI: https://doi.org/10.2202/1932-0191.1037
Toner, J. and Moran, A. (2015). Enhancing performance proficiency at the expert level: considering the role of 'somaesthetic awareness'. Psychology of Sport and Exercise, 16, 110–117. DOI: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2014.07.006
Łuczaj, K. (2022). Academic migration to Poland: policies and paradoxes. Science Technology and Society, 28(1), 88–107. DOI: https://doi.org/10.1177/09717218221075144
Balducci, M. (2023). Linking gender differences with gender equality: a systematic-narrative literature review of basic skills and personality. Frontiers in Psychology, 14. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1105234
Fernández-Esquinas, M., Pinto, H., Yruela, M., & Pereira, T. (2016). Tracing the flows of knowledge transfer: latent dimensions and determinants of university–industry interactions in peripheral innovation systems. Technological Forecasting and Social Change, 113, 266–279. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2015.07.013
Gishen, F., Dacre, J., Horn, C., & Peters, D. (2020). Educating future doctors for uncertainty and complexity. The Clinical Teacher, 17(6), 726–728. DOI: https://doi.org/10.1111/tct.13165
Merkle, B. (2019). Writing science: transforming students' science writing by tapping into writing instruction scholarship and best practices. Bulletin of the Ecological Society of America, 100(1). DOI: https://doi.org/10.1002/bes2.1487
Agbim, K. (2018). Technology transfer and technology transfer performance: the role of technology network of manufacturing entrepreneurships. Open Journal of Economics and Commerce, 1(1), 28–38. DOI: https://doi.org/10.22259/2638-549x.0101004
Park, S. & Lee, Y. (2011). Perspectives on technology transfer strategies of Korean companies in point of resource and capability based view. Journal of Technology Management & Innovation, 6(1), 161–184. DOI: https://doi.org/10.4067/s0718-27242011000100013
Bozeman, B., Rimes, H., & Youtie, J. (2015). The evolving state-of-the-art in technology transfer research: revisiting the contingent effectiveness model. Research Policy, 44(1), 34–49. DOI: https://doi.org/10.1016/j.respol.2014.06.008
Hong, J. (2016). Framework for cultivating the technology transfer based on the analysis of technology transfer network. DOI: https://doi.org/10.14257/astl.2016.126.08
Аrtyukhov, А., Gavurová, B., Volk, I., Bilan, S., Lyeonov, S., & Mudarri, T. (2023). External assessment of medical education quality: indicative model development considering paradox of skill. Frontiers in Public Health, 11. DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1184861
Waroonkun, T. and Stewart, R. (2007). Modeling the international technology transfer process in construction projects: evidence from Thailand. The Journal of Technology Transfer, 33(6), 667–687. DOI: https://doi.org/10.1007/s10961-007-9043-1
Kacperczyk, A. and Younkin, P. (2017). The paradox of breadth: the tension between experience and legitimacy in the transition to entrepreneurship. Administrative Science Quarterly, 62(4), 731–764. DOI: https://doi.org/10.1177/0001839217700352
Steenhuis, H. and Bruijn, E. (2010). Technology transfer and learning. Technology Analysis and Strategic Management, 14(1), 57–66. DOI: https://doi.org/10.1080/09537320220125883
Artyukhov, A., Bilan, S., Volk, I., Lyeonov, & Serafimova, D. (2023). SPACE-RL Innovation Transfer Model "Science-Business." European Journal of Interdisciplinary Studies, 15, 1–15. DOI: http://doi.org/10.24818/ejis.2023.01
Manufacturing readiness level. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/Manufacturing_readiness_level
Ozcan, S., Stornelli, A. & Simms, C. (2024). A Product Innovation Readiness Level Framework. IEEE Transactions on Engineering Management, 71, 9920–9937. DOI: https://doi.org/10.1109/TEM.2023.3312595
Yasseri, S., & Bahai, H. (2018). System Readiness Level Estimation of Oil and Gas Production Systems. International Journal of Coastal, Offshore and Environmental Engineering, 3(2), 31–44. DOI: https://doi.org/10.29252/ijcoe.2.2.31
IPR Readiness Level – IPRL. Available at: https://kthinnovationreadinesslevel.com/wp-content/uploads/sites/9/2021/02/IPR-Readiness-Level_E.pdf
Understanding market readiness level: From idea to IP. Available at: https://iuk-business-connect.org.uk/perspectives/understanding-market-readiness-level/
Adoption Readiness Levels (ARL) Framework. Available at: https://www.energy.gov/technologytransitions/adoption-readiness-levels-arl-framework
Balancing Acts: Exploring Risk and Luck Through Lens of Gender and Decision-Making. Available at: https://dadsinbusiness.co.uk/blog/risk-and-luck/
The science of luck: Can luck be measured or predicted in gambling? Available at: https://thesun.ng/the-science-of-luck-can-luck-be-measured-or-predicted-in-gambling/