ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ В ДЕВЕЛОПМЕНТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • П.А. Фісуненко ННІ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» Українського державного університету науки і технологій https://orcid.org/0000-0002-1339-5860
  • В.С. Подрєз ННІ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» Українського державного університету науки і технологій https://orcid.org/0009-0009-0431-1459
  • В.А. Спиридоненков ТОВ «Дніпро ЗБК» https://orcid.org/0000-0003-3328-8357

DOI:

https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-6-27

Ключові слова:

девелопмент, маркетинг, нерухомість, інвестування, будівництво, проєкт, ринок нерухомості, комплекс маркетингу

Анотація

Стаття присвячена виявленню характеристик девелопменту та систематизації на цій основі особливостей маркетингу в девелоперській діяльності. Встановлено, що девелопмент є специфічним видом діяльності, якому притаманні характеристики, пов’язані із специфікою нерухомості як товару, ринку нерухомості та безпосередньо девелоперської діяльності як процесу. Доведено актуальність вивчення ключових засад ведення маркетингової діяльності в сучасних умовах, що створить базу для успішного функціонування девелоперської компанії на ринку, підвищення її конкурентоспроможності та забезпечення ефективності реалізації девелоперських проєктів. Встановлено, що маркетинг включає застосування засобів і заходів просування товарів, проведення комплексного аналізу ринку та споживачів, визначення відповідності характеристик товару запитам споживачів, виявлення можливостей для їхнього узгодження, створення бази для ціноутворення, налагодження каналів збуту та ефективної системи комунікацій з партнерами та споживачами. Виявлені характеристики девелопменту та відповідні характерні особливості маркетингу в цьому виді діяльності пропонується враховувати при розробці комплексу маркетингу.

Посилання

Багорка М.О. Комплексна аналітична оцінка маркетингової діяльності підприємств як основа прийняття антикризових управлінських рішень. Вісник соціально-економічних досліджень. 2023. № 1–2(84–85). С. 91–102. URL: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8084 (дата звернення: 12.08.2024).

Овсієнко Н. Особливості маркетингової діяльності підприємств будівельної галузі. Економіка та суспільство. 2021. Вип. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-26 (дата звернення: 12.08.2024).

Данилюк Т.I. Маркетинг у сфері послуг. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2021. № 2. С. 128–136. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/echcenu_2021_2_17 (дата звернення: 12.08.2024).

Лишенко М.О., Макаренко Н.О. Теоретичні основи маркетингової концепції управління та формування стратегії розвитку підприємства в умовах сталості. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Том 8. № 1. С. 33–40. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-1-5 (дата звернення: 10.08.2024).

Гронська M.В. Особливості маркетингової діяльності будівельного підприємства. Економіка та держава. 2014. № 9. С. 28–30. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2014_9_8 (дата звернення: 12.08.2024).

Кузьменко О.В., Сергєєва О.Р., Теслєва А.В. Щодо розвитку вітчизняного девелопменту. Європейський вектор економічного розвитку. 2020. № 1. С. 79–88. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ever_2020_1_9 (дата звернення: 12.08.2024).

Білоброва Т.О. Девелопмент на ринку нерухомості України. Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. 2008. № 4 (31). С. 54–59. URL: http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/3204/1/stattya_development.pdf (дата звернення: 12.08.2024)

Рашковський О.А. Особливості регулювання девелопментської діяльності в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2016. № 4. С. 112–114. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2016_4_27 (дата звернення: 12.08.2024).

Кіщенко Т.Є., Гусарова Л.В., Боліла Н.В. Девелопмент – методологія втілення проектів інвестування будівництва. Eфективна економіка. 2018. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6407 (дата звернення: 12.08.2024).

Тацій Ю.О. Аналіз доцільності формування та виведення на ринок нового об’єкту нерухомості. Містобудування та територіальне планування. 2013. Вип. 47. С. 611–617. URL: https://repositary.knuba.edu.ua/server/api/core/bitstreams/6c7f2db1-fe13-4d54-b54c-f5035a74b9ff/content (дата звернення: 12.08.2024).

Bahorka M.O. (2023) Kompleksna analitychna otsinka marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv yak osnova pryiniattia antykryzovykh upravlinskykh rishen [Complex analytical assessment of marketing activities of enterprises as a basis for making anti-crisis management decisions]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen – Herald of socio-economic research, vol. 1–2 (84–85), pp. 91–102. Available at: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8084 (accessed August 12, 2024)

Ovsiienko N. (2021) Osoblyvosti marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv budivelnoi haluzi [Peculiarities of marketing activity of construction industry enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 26. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-26 (accessed August 12, 2024)

Danyliuk T.I. (2021) Marketynh u sferi posluh [Marketing in the field of services]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky – Economic journal of Volyn National University named after Lesya Ukrainka, vol. 2, pp. 128–136. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/echcenu_2021_2_17 (accessed August 12, 2024)

Lyshenko M.O., Makarenko N.O. (2023) Teoretychni osnovy marketynhovoi kontseptsii upravlinnia ta formuvannia stratehii rozvytku pidpryiemstva v umovakh stalosti [Theoretical foundations of the marketing concept of management and formation of the enterprise development strategy in conditions of sustainability]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky – Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, vol. 8, no 1, pp. 33–40. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2023-1-5 (accessed August 10, 2024)

Hronska M.V. (2014) Osoblyvosti marketynhovoi diialnosti budivelnoho pidpryiemstva [Peculiarities of marketing activity of a construction enterprise]. Ekonomika ta derzhava – Economy and the state, vol. 9, pp. 28–30. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2014_9_8 (accessed August 12, 2024)

Kuzmenko O.V., Serhieieva O.R. and Teslieva A.V. (2020) Shchodo rozvytku vitchyznianoho development [Regarding the development of domestic development]. Yevropeiskyi vektor ekonomichnoho rozvytku – European vector of economic development, vol. 1, pp. 79–88. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ever_2020_1_9 (accessed August 12, 2024)

Bilobrova T.O. (2008) Development na rynku nerukhomosti Ukrainy [Development in the real estate market of Ukraine]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu spozhyvchoi kooperatsii Ukrainy – Scientific Bulletin of the Poltava University of Consumer Cooperation of Ukraine, vol. 4 (31), pp. 54–59. Available at: http://dspace.puet.edu.ua/bitstream/123456789/3204/1/stattya_development.pdf (accessed August 12, 2024)

Rashkovskyi O.A. (2016) Osoblyvosti rehuliuvannia developmentskoi diialnosti v Ukraini [Peculiarities of regulation of development activity in Ukraine]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, vol. 4, pp. 112–114. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2016_4_27 (accessed August 12, 2024)

Kishchenko T.E., Gusarova L.V. and Bolila N.V. (2018) Development – metodolohiia vtilennia proektiv investuvannia budivnytstva [Development – methodology of construction investment projects embodiment] Efektyvna ekonomika – Efficient economy, vol. 6, Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6407 (accessed August 12, 2024)

Tatsii Yu.O. (2013) Analiz dotsilnosti formuvannia ta vyvedennia na rynok novoho obiektu nerukhomosti [Analysis of the feasibility of forming and bringing a new real estate object to the market]. Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia – Urban planning and territorial planning, vol. 47, pp. 611–617. Available at: https://repositary.knuba.edu.ua/server/api/core/bitstreams/6c7f2db1-fe13-4d54-b54c-f5035a74b9ff/content (accessed August 12, 2024)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Фісуненко, П., Подрєз, В., & Спиридоненков, В. (2024). ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ В ДЕВЕЛОПМЕНТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Український економічний часопис, (6), 167–173. https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-6-27