ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ІТ-ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Л. М. Петренко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0001-7851-9644
  • В. О. Ніжегородцев Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0001-9434-0564
  • А. В. Дубініна Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0009-0006-4388-1110

DOI:

https://doi.org/10.33244/2617-5940.1.2023.49-62

Ключові слова:

нтернет-маркетинг, інформаційні технології, ІТ-ринок, ІТ-продукт

Анотація

Статтю присвячено обґрунтуванню потреби та розкриттю особливостей застосування технологій інтернет-маркетингу на ринку ІТ-технологій. Загалом останнім часом особливо значного поширення набуває застосування інформаційних інтернет-технологій у маркетингу як методології і практично-орієнтованого інструментарію ведення бізнесу, досліджень, впливу на цільову аудиторію. Вплив економічної глобалізації на формування і подальший розвиток інформаційних технологій та їх представлення на спеціалізованих ринках свідчить про процеси розширення масштабів ІТ-продукції. У роботі зазначено, що сучасний інтернет-маркетинг потрібно розглядати як новий вид маркетингу, який передбачає застосування традиційних та інноваційних інструментів і технологій у мережі «Інтернет» для визначення і задоволення потреб та запитів споживачів з метою отримання продавцем прибутку чи інших вигод. Ринок інформаційних технологій є одним з тих, що найбільш динамічно розвивається у світовій економіці. Інтернет-маркетинг і електронна торгівля все частіше доповнюють або замінюють традиційні форми взаємодії ІТ-компаній зі споживачем, тому все важливішим стає ступінь розвитку цих напрямів. Тому одним із основних напрямів зростання економіки України повинна стати підтримка стартапів та технопарків, що дозволить мобілізувати потенціал ІТ-сектору та розвинути інформаційну структуру держави.

Посилання

Кораблінова І. А., Кульбацька Н. М. Актуальні проблеми дослідження ІТ-ринку України. Ефективна економіка. 2017. № 12. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5997

Бакалінська А. О., Білик А. В. Роль інформаційних технологій у повоєнному відновленні регіональної економіки України. Економіка і організація управління. 2022. Випуск № 2 (46). С. 160–170.

Бояринова К. О., Ступак Г. В. Застосування технологій інтернет-маркетингу в управлінні проектами розвитку підприємств. Ефективна економіка. 2019. № 11. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/12.pdf

Голидьбіна А. В., Язвінська Н. В. Особливості сучасного ринку ІТ-послуг та специфіка просування на ньому. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2017. С. 291–298.

Захарова О. В., Проданова Л. В. Потенціал вищої освіти України у підготовці конкурентоспроможних ІТ-фахівців для повоєнного відновлення економіки країни. Інформаційні технології в освіті, науці і техніці : тези доповідей VІ Міжнародної науково-практичної конференції (ІТОНТ-2022), м. Черкаси, 23–25 червня 2022 р. Черкаси : ЧДТУ, 2022. С. 199–201.

Карий О. І., Гальків Л. І., Цапулич А. Ю. Розвиток ІТ-сфери України: чинники та напрями активізації. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2021. Випуск 5, № 1. С. 42–55. URL : https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/may/23587/210488verstka-44-57.pdf (дата звернення: 07.05.2023).

Романенко О. Б. Сучасні тенденції застосування Інтернет-технологій у маркетингу. 2021. С. 240–244. URL : https://ojs.kname.edu.ua/index.php/area/article/view/2670/2538

Романова Л. В., Дементьє А. О. Тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні. Розбудова інноваційних економіки, менеджменту та освіти в умовах нової соціальної реальності : матеріали VII Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, Міжрегіональна Академія управління персоналом, 26 травня 2022 р. /редкол. : М. Ф. Гончаренко (голова) та ін. 2022. Вип. 14. С. 128–131. URL : https://library.iapm.edu.ua/Naukovi_vydannya/Problemy_modernizacii/Problemy_modernizacii_Vyp_14_2022.pdf (дата звернення: 07.05.2023).

Тернова І. А. Роль IT-сектора України у розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Соціальна економіка. 2016. Том 51, № 1. С. 69–76.

Як ІТ-індустрія розвиває інші галузі економіки у 2022 році. URL : https://finance.ua/ua/goodtoknow/jak-it-industrija-rozvyvae-inshi-galuzi-ekonomiky

Infographic Atlas 2017: Information Technology Industry IT. URL : http://businessviews.com.ua/ru/the-infographics-report-it-industry-of-ukraine-2017/

Korablinova I. A., Kulbatska N. M. Aktualni problemy doslidzhennia IT-rynku Ukrainy. Efektyvna ekonomika. 2017. № 12. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5997

Bakalinska A. O., Bilyk A. V. Rol informatsiinykh tekhnolohii u povoiennomu vidnovlenni rehionalnoi ekonomiky Ukrainy. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia. 2022. Vypusk 2 (46). S. 160–170.

Boiarynova K. O., Stupak H. V. Zastosuvannia tekhnolohii Internet-marketynhu v upravlinni proektamy rozvytku pidpryiemstv. Efektyvna ekonomika. 2019. № 11. URL : http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/12.pdf

Holydbina A. V., Yazvinska N. V. Osoblyvosti suchasnoho rynku IT-posluh ta spetsyfika prosuvannia na nomu. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI». 2017. S. 291–298.

Zakharova O. V., Prodanova L. V. Potentsial vyshchoi osvity Ukrainy u pidhotovtsi konkurentospromozhnykh IT-fakhivtsiv dlia povoiennoho vidnovlennia ekonomiky krainy. Informatsiini tekhnolohii v osviti, nautsi i tekhnitsi : tezy dopovidei VI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (ITONT-2022), m. Cherkasy, 23–25 chervnia 2022 r. Cherkasy : ChDTU, 2022. S. 199–201.

Karyi O. I., Halkiv L. I., Tsapulych A. Yu. Rozvytok IT-sfery Ukrainy: chynnyky ta napriamy aktyvizatsii. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia «Problemy ekonomiky ta upravlinnia». 2021. Vypusk 5, № 1. S. 42–55. URL : https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/may/23587/210488verstka-44-57.pdf

Romanenko O. B. Suchasni tendentsii zastosuvannia Internet-tekhnolohii u marketynhu. 2021. S. 240–244. URL : https://ojs.kname.edu.ua/index.php/area/article/view/2670/2538

Romanova L. V., Dementie A. O. Tendentsii rozvytku rynku elektronnoi komertsii v Ukraini. Rozbudova innovatsiinykh ekonomiky, menedzhmentu ta osvity v umovakh novoi sotsialnoi realnosti : materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Kyiv, Mizhrehionalna Akademiia upravlinnia personalom, 26 travnia 2022 r. / redkol. : M. F. Honcharenko (holova) ta in. 2022. Vyp. 14. S. 128–131. URL : https://library.iapm.edu.ua/Naukovi_vydannya/Problemy_modernizacii/Problemy_modernizacii_Vyp_14_2022.pdf

Ternova I. A. Rol IT-sektora Ukrainy u rozvytku zovnishnoekonomichnoi diialnosti. Sotsialna ekonomika. 2016. Tom 51, № 1. S. 69–76.

Iak IT-industriia rozvyvaie inshi haluzi ekonomiky u 2022. URL : https://finance.ua/ua/goodtoknow/jak-it-industrija-rozvyvae-inshi-galuzi-ekonomiky

Infographic Atlas 2017: Information Technology Industry IT. URL : http://businessviews.com.ua/ru/the-infographics-report-it-industry-of-ukraine-2017/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

Петренко, Л. М., Ніжегородцев, В. О., & Дубініна, А. В. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ІТ-ТЕХНОЛОГІЙ. Збірник наукових праць Державного податкового університету, (1), 49–62. https://doi.org/10.33244/2617-5940.1.2023.49-62